Grupul tinta

Grupul tinta al proiectului este format din 540 de persoane din mediul rural si urban din Regiunea S-V Oltenia, din care

-        435 de femei

-       55 de reprezentanti ai autoritatilor publice locale si central

-       50 de reprezentanti ai ONG-urilor.

 Grupul tinta este distribuit dupa cum urmeaza:

-       335 de femei vor participa la sesiunile de calificare

-       100 de femei vor participa la cursurile de competente antreprenoriale

-       105 persoane participante la mesele rotunde.

 Grupul tinta va fi atras in proiect prin utilizarea bazelor de date ale solicitantului, prin intermediul actiunilor de informare si promovare si a campaniei regionale de promovare a incluziunii sociale si egalitatii de sanse si de gen pe piata muncii, fiind utilizata o gama larga de canale de comunicare (materiale tiparite, campanii online, articole in presa, evenimente).

Proiectul vizeaza cresterea egalitatii de sanse si diminuarea disparitatilor intre sexe pe piata muncii, cresterea nivelului de calificare al femeilor si dezvoltarea spiritului antreprenorial al acestora. Aceste directii de actiune au fost conturate in urma analizei situatiei femeii in societatea romaneasca. La nivel national si regional actiunile pentru promovarea spiritului antreprenorial s-au concentrat prioritar pe cadrul legislativ si institutional de favorizare a crearii IMM-urilor, iar masurile axate pe resursele umane au fost plasate intr-un plan secundar. Lipsa pregatirii antreprenoriale a resurselor umane nu a permis o valorificare corespunzatoare a masurilor legislative de stimulare a antreprenoriatului.

Din totalul de 33.561 de IMM-uri din Regiunea Sud-Vest Oltenia la sfarsitul anului 2012, doar 31,34% aveau ca actionari sau asociati femei. Prin organizarea cursurilor de competente antreprenoriale, la care vor participa 100 de femei din grupul tinta, si prin organizarea Scolii de Afaceri se doreste o crestere a gradului de implicare a femeilor in mediul de afaceri si o incurajare a acestora de a demara activitati independente.

 Nici situatia pe piata muncii nu este mai favorabila femeilor. Un raport al Bancii Mondiale pe 2011, arată că în România femeile sunt plătite cu 10% mai puţin decât bărbaţii în cazul muncii similare. Mai mult, saracia este feminizata: dintre cei fără venituri 65% sunt femei, în vreme ce la categoria venituri peste medie sunt 75% barbati. Desi rata de scolarizare a femeilor este mai mare decat cea a barbatilor, accesul acestora la invatamantul profesional este mai redus. Din totalul de elevi ai scolilor profesionale, doar 36,8% sunt femei in timp ce 63,2% sunt barbati (conform INS). Asadar, femeile sunt mai putin instruite decat barbatii in meseriile cerute pe piata muncii.